Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak svět přichází o blogery

Než člověk začne blogovat, má pocit, že tím začít se nic nezmění. Jenže, po určité době se dostanete do dobu, kdy buď překousnete tíhu údělu blogera, nebo ne. Ono totiž jedna věc, na kterou vás nikdo a nikdy nepřipraví je to, že když začnete psát, není přestat tak snadné.

Je to totiž podobné jako s kouřením. Dáte si jednu, nic se nedějě. Dáte si druhou, třetí, čtvrtou, pátou a už to jede. Hulíte jednu za druhou a vůbec vám nepřijde, že jaksi to je pěkná řehole. Blogování je podobné jako hulení cigaret. Má to svá pozitiva, když se vám zadaří dobrý článek dostáváte spoustu ohlasů a čtenáři ho oceňují. Jenže, každá věc má svj rub a líc, blogování také.
Takže kromě pocitů přijmených, napíšete něco a lidem se to líbí, jsou také pocity opačné. Napíšte něco a půlce se to libí, zbytek vám nadává. Jindy zas napíšete něco a strhne se přímo bouře nadávek a kritiky, to když se zrovna netrefíte do většinového názoru. Ze začátku to berete jako takové veselé zpestření. A čím víc se hádají, tím víc vás to baví. Ale...
Pak přijdou chvíle, co ostatně exponenciálně narůstají, kdy si uvědomíte, že píšete jen, protože jiní chtějí, abyste psal a části lidí vás nenávidí ať napíšete cokoliv. Co s tím? Buď se podřídíte tomu, co chce většinový čtenář číst a vaše karma poroste. Zažijete pocit jakéhosi potěšení, ale příště abyste udrželi laťku musíte napsat vlastně něco podobného, proto tolik blogerů na VIP pozicích neustále omýlá jedna a ta samá tématata na tisíc způsobů. Jenže, tak jako ohřejvanej řízek po třetí a neřkuli do padestáté už nechutná stejně, začíná se snižovat i kvalita opakovaných témat.
Psát nová témata je pěkný risk, když totiž napíšetě něco, co se nenosí, bude to malér, stejnej jako když napíšete, co už bylo napsáno tisíckrát. A tak se pak, jak křeček v otáčecím kole motáte a generujete nové články o tomtéž. Dokud na to máte čas, jde to. Problém nastane, jako třeba u mě, když se vám tohle psát nechce. U mě to například bylo tak, že jsem se odstěhoval do Británie a vše okolo mě bylo nové. Takže jsem měl chuť o tom furt psát. Jenže psát cestopis o rozdílech života v jiné zemi a té původní lze do té doby, kdy znáte tu původní líp.
A to je přesně můj problém. Já sice jsem dál Čech, ale čím dál víc přestávám být v kontaktu s českým živlem, ten znám zprostředkovaný přes blog a často nad tím, co se děje jen kroutím hlavou. Takže, když pak komentuju českou politiku pohledem někoho, kdo ji přestává rozumět, vyvolá to konflikty. Když pak navíc máte jako emigrant takové to divné období, kdy máte jakýsi pocit urgentně lidem doma sdělovat, co je v cizině lepší a funguje lépe – ve zcela naivní představě, že se třeba někdo zamyslí a řekne si. To je zajímavý, tohle by naší zemi mohlo pomoc.
Jenže, to se většinou neděje, ale naopak vznikne konflikt. Kdy lidem, co mají nějakou utkvělou představu, že něco funguje jinak řeknete, jak fungují věci pokud se na ně nedíváte z tisíce kilometrů, ale z místa. Dojde ke konfliktu vnímání, část lidí píše emaily, že je to zajímavé druhá část pak píše do diskusí s jediným cílem přesvědčeit, autora a všechny, co to čtou, že to tak není. Navíc každý autor je zaškatulkován do nějaké povinné krabičky, co prostě automaticky předpokládá, když říká tohle tak musí být XYZ, protože nic jiného neexistuje.
Čím víc těch konfliktů potkáte, tím víc na ně přestáváte mít náladu. A tak dochází k tomu, že buď se vám chce být osobou veřejnou a trávit hodiny a hodiny času žvaněním a hádkami v diskusích, když navíc často se jedná o přímo věc nemožnou, protože když vám nadává někdo, že jste pravičák a v té samé diskusi vám zas někdo nadává, že jste levičák. Tak logicky, i když se stanete A nebo B, bude to vždy špatně.
Tudíž težko říct, co s tím. Můžete, například nechat lidi diskutovat a nechodit do diskuse vůbec, ale když si ji otevřete, máte přirozenou tendenci na útoky reagovat. Když ji zavřete, zas vám budou všichni psát, že jste zbabělec. Jenže, a to mnoha lidem nedochází, zejména těm co se zřejmě nudí a tak jejich jediná životní náplň je sedět v diskusi patnáct hodin denně, že prostě diskuse stojí čas. A pokud je diskuse o tom, že vám jako autorovi jen někdo nadává, tak jaksi nemá moc smysl ji tam mít. Nebo snad si dobrovolně pozvete domů člověka, co se vám usadí v obyváku a bude na vás řvát, jaký jste kretén, nic neumíte, vše děláte blbě a apod.? Asi ne.
Tudíž není až zas takové překvapení, že psát v takovém prostředí vás přestává bavit. Je hezké, že vám píší lidé, kterým se třeba mnohé straší články líbili, že je to mrzí, ať píšete dál, ale na druhou stranu, oni za vás nebudou sedět v diskusi a nechat si nadávat. Je možné, že někdo má jakýsi zvrácený koníček, že ho tohle přesně baví, ale mě nějak ne. A tak, podobně jako jiným blogerům došla chuť psát, to dochází i mě. Psaní mě bavilo, ale takhle ne. A pokud si mám vybrat před tím, zda si přečtu knížku, zaplnu Xbox, nebo si půjdu začvičit, blog začíná čím dál tím víc prohrávat.

Autor: Jiří Krám | pondělí 18.2.2013 19:06 | karma článku: 14,15 | přečteno: 619x
  • Další články autora

Jiří Krám

Jeden jestřáb mnoho vran rozhání

Tak tohle moudro, jsem si přečetl nedávno na jednom znaku. A ten ve mě, stejně jako ten, kde bylo napsáno, Na množství nehleďte, nebo ten s nápisem We fight to rebuild, anebo ten s nápisem, Non multi sed multa, vyvolal pocit hrdosti. Takový zvláštní hrdosti, kterou ve vás vyvolá ten pocit kontinuity. Šel jsem okolo toho památníku dole za Embankment a dotkl se rukou těch jmen...

24.5.2013 v 10:00 | Karma: 24,16 | Přečteno: 1209x | Společnost

Jiří Krám

Vystoupit z komfortní zóny

Tak se tomuto jevu říká v angličtině. Ani vlastně nevím proč, protože tomu vystoupení předchází jakési zvláštní období neklidu. U mě probíhalo několik měsíců, kdy jsem si čím dál víc uvědomoval, že i když se mám vlastně skvěle, něco mi chybí.

22.5.2013 v 10:00 | Karma: 15,20 | Přečteno: 1021x | Společnost

Jiří Krám

Proč nejlepší české mozky roznáší pivo?

Už se mi to stalo zase. Sedím někde v restauraci a najednou zaslechnu takovou tu měkou angličtinu, bez přízvuku, který je tady typický. Zkontroluji pohledem, zda by to mohla být Češka. Vypadá na to, oproti zmalované tlusté Angličance, která typickým ječákem zas něco "vysvětluje" svému druhovi, který vypadá jako klasická troska z Trainspotingu v teplávkovce, kterých jsou plné ulice, tahle slečna tak nějak po česku hezká.

7.5.2013 v 11:52 | Karma: 29,56 | Přečteno: 2934x | Společnost

Jiří Krám

O čase minulém, přítomném a budoucím

Občas stávají takové divné náhody. Třeba tuhle, probíral jsem se svou "minulostí", tak jak ji v sobě obsahují naše novodobé sběrny digitálních dat. Dnes už pavažujeme za naprosto běžné posílat si přes internet gigabyty dat do virtuálních schránek typu Dropbox, Google Drive, nebo Microsoft Sky Drive. Považujeme za normální nemazat emaily a nechávat všechno, co nám přijde v Gmail schránce.

23.4.2013 v 10:00 | Karma: 19,83 | Přečteno: 2806x | Společnost

Jiří Krám

Historie umění ve třech barvách

BBC mě naučila dívat se na svět jinak. Nejsem zrovna žádný umělec, ale BBC umí ty věci podat tak zajímavě, že u toho to skoro řvu radostí, jak mě to inspiruje. Minulý rok jsem podlehl několika lákavým ukázkám z pořadu - A History of Art in Three Colours. Viděl jsem všechny tři díly GOLD, BLUE, WHITE. A musím říct, že ta zkušenost byla life changing. Proč? Protože se od té doby dívám na svět úplně jinýma očima. A příroda jako by mi přesně tyhle tři barvy stavěla do cesty. Pamatuju si, že GOLD je, jak Egypťané věřili slzy slunečního boha. Modrá je všude okolo nás, ale vždy tak nějak "out of reach". Bílá pak není tak čístá, jak si ji představujeme.

16.4.2013 v 10:00 | Karma: 10,11 | Přečteno: 362x | Kultura
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Fico je mimo ohrožení. Pellegrini: Na hovor o uklidnění situace nedozrál čas

19. května 2024  11:06,  aktualizováno  11:34

Aktualizujeme Na jednání stran k uklidnění situace na Slovensku patrně nedozrál čas, uvedl zvolený prezident...

Česku dnes hrozí krupobití a lokální bouřky, přívalové srážky už ne

19. května 2024  11:04

Na většině území Česka se dnes odpoledne a večer mohou objevit bouřky s kroupami a silnými dešti....

Na trhaviny pro Ukrajinu přispěli Češi téměř komplet, sbírka na vrtulník vázne

19. května 2024  10:29

Nadační fond pro Ukrajinu známý jako Dárek pro Putina od jara 2022 vybírá prostředky pro obranu...

VIDEO: V Londýně hořel autobus. Hasiči požár zvládli až po více než hodině

19. května 2024  10:09

Pět hasičských vozů a třicet hasičů zasahovalo v sobotu odpoledne v Twickenhamu na jihozápadě...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 24403x
Bylo nebylo. Nebo vlastně bylo. Jednou jsem začal psát. Pak jsem se do toho zažral, ale pak mě to přestalo bavit. Publikoval jsem všechno možný. Teď vlastně je úplně jedno, co sem napíšu. Jelikož ten, kdo mě zná, ten už ví, že ode mě jdou čekat různý věci. Ale stejně si to píšu hlavně asi tak nějak sám pro sebe. 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy