Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Pane Fischere, porazil jste ODS, ČSSD i KDU-ČSL. Nezapomeňte na to.

Jste statistik a máte rád racionální myšlení. Co takhle, se podívat na to, co se v sobotu stalo z pohledu toho, že jste získal 16,4% hlasů z více, jak 5 milionů voličů. Pokud si to převedete do řeči čísel. Kandidátka Suverenity dostala 2,4%, kandidát ODS  2,5%, kandidátka KDU-ČSL 5% a jediný, kdo Vás dotahoval, byl kandidát ČSSD s 16,1%. Řeknu Vám, pane Fischere, na to, že proti Vám byla vedena tak extrémně tvrdá anti kampaň, tenhle výsledek je sakra dobrej!

Proto si Vám dovolím připomenout náš rozhovor před Waitrose kdysi v půli roku 2011. Tenkrát jsem Vám řekl, že mě velmi trápí situace v ČR a negace valící se ze všech stran. Tenkrát jste mi řekl, zda s tím chci něco dělat. Já jsem Vám odpověděl, a to se nemění, že se na politiku necítím. Především, protože nejsem ve věku, kdybych se cítil na to, být tak osobnostně a názorově vyzrálý, abych se stal politikem. A jít do politiky, jako mnoho mých vrstevníků, jen pro ten pocit být v politice, děkuji nechci. Špatných politiků má ČR přebytek. Nemá smysl, abych se stal dalším v řadě.
Vy však takový nejste. Máte za sebou extrémně úspěšnou kariéru a schopnost vytvořit a artikulovat velmi dobrý program, který by zemi dokázal pomoci. Navíc, jste se, narozdíl ode mne do ČR vrátil. Jistě, že se můžete vrátit zase sem zpět k nám do Londýna. Rád s Vámi zajdu na pintu Beckse. Na druhou stranu, pane Fischere, 16,4% to je 841 437 lidí Vám dalo hlas! A to nemáte za zády žádnou stranu. Byl jste jen sám a přesto jste porazil strany s desetitisícovými členskými základnami.
Co takhle tenhle potenciál nepromrhat a zkusit ten program, který jste nám představil realizovat jako budoucí premiér? Jistě víte, že ODS je pro množství lidí, včetně mě, díky Kocourkům, Bémům, Novákům...a dalším, naprosto nevolitelná. Navíc, více, jak 60% lidí se už ani neobtěžuje k volbám chodit. Máte na to, pane Fischere, zkuste to. Já bych chtěl mít zas stranu, kterou budu ochoten volit. Nikoliv deriváty z recyklovaných politiků, které většinou v ČR vznikají a pak se zas opětovně rozpadají. Pokud Vás navíc podpořili lidé s tak vysokým morálním kreditem jako profesor Pirk, něco to o Vášem politickém potenciálu vypovídá. Jste volitelný pro slušné lidi. A to není v téhle zemi zas tak málo...
A když se podíváte na svůj Facebook, nejsem sám, kdo Vám tohle říká. Ano, nestal jste se prezidentem. 16,4% není zas tak málo. Co by za to tradiční strany daly. Země, kde je prezidentem Karel Schwarzenberg a premiérem Jan Fischer by rozhodně nebyla špatnou variantou.

Kind Regards
Jiří Krám
London. January 13, 2013

Autor: Jiří Krám | neděle 13.1.2013 10:00 | karma článku: 25,38 | přečteno: 3032x
  • Další články autora

Jiří Krám

Jeden jestřáb mnoho vran rozhání

Tak tohle moudro, jsem si přečetl nedávno na jednom znaku. A ten ve mě, stejně jako ten, kde bylo napsáno, Na množství nehleďte, nebo ten s nápisem We fight to rebuild, anebo ten s nápisem, Non multi sed multa, vyvolal pocit hrdosti. Takový zvláštní hrdosti, kterou ve vás vyvolá ten pocit kontinuity. Šel jsem okolo toho památníku dole za Embankment a dotkl se rukou těch jmen...

24.5.2013 v 10:00 | Karma: 24,16 | Přečteno: 1209x | Společnost

Jiří Krám

Vystoupit z komfortní zóny

Tak se tomuto jevu říká v angličtině. Ani vlastně nevím proč, protože tomu vystoupení předchází jakési zvláštní období neklidu. U mě probíhalo několik měsíců, kdy jsem si čím dál víc uvědomoval, že i když se mám vlastně skvěle, něco mi chybí.

22.5.2013 v 10:00 | Karma: 15,20 | Přečteno: 1021x | Společnost

Jiří Krám

Proč nejlepší české mozky roznáší pivo?

Už se mi to stalo zase. Sedím někde v restauraci a najednou zaslechnu takovou tu měkou angličtinu, bez přízvuku, který je tady typický. Zkontroluji pohledem, zda by to mohla být Češka. Vypadá na to, oproti zmalované tlusté Angličance, která typickým ječákem zas něco "vysvětluje" svému druhovi, který vypadá jako klasická troska z Trainspotingu v teplávkovce, kterých jsou plné ulice, tahle slečna tak nějak po česku hezká.

7.5.2013 v 11:52 | Karma: 29,56 | Přečteno: 2934x | Společnost

Jiří Krám

O čase minulém, přítomném a budoucím

Občas stávají takové divné náhody. Třeba tuhle, probíral jsem se svou "minulostí", tak jak ji v sobě obsahují naše novodobé sběrny digitálních dat. Dnes už pavažujeme za naprosto běžné posílat si přes internet gigabyty dat do virtuálních schránek typu Dropbox, Google Drive, nebo Microsoft Sky Drive. Považujeme za normální nemazat emaily a nechávat všechno, co nám přijde v Gmail schránce.

23.4.2013 v 10:00 | Karma: 19,83 | Přečteno: 2806x | Společnost

Jiří Krám

Historie umění ve třech barvách

BBC mě naučila dívat se na svět jinak. Nejsem zrovna žádný umělec, ale BBC umí ty věci podat tak zajímavě, že u toho to skoro řvu radostí, jak mě to inspiruje. Minulý rok jsem podlehl několika lákavým ukázkám z pořadu - A History of Art in Three Colours. Viděl jsem všechny tři díly GOLD, BLUE, WHITE. A musím říct, že ta zkušenost byla life changing. Proč? Protože se od té doby dívám na svět úplně jinýma očima. A příroda jako by mi přesně tyhle tři barvy stavěla do cesty. Pamatuju si, že GOLD je, jak Egypťané věřili slzy slunečního boha. Modrá je všude okolo nás, ale vždy tak nějak "out of reach". Bílá pak není tak čístá, jak si ji představujeme.

16.4.2013 v 10:00 | Karma: 10,11 | Přečteno: 362x | Kultura
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Malostranský zápisník: Když nevíš, kudy kam, majzni soka Putinem!

5. května 2024

Premium Jak odvrátit pozornost od kočkopsího tandemu Vondra-Niedermayer? Kdo zase znásilnil českého...

Vláda odvolala velvyslance v Rusku Pivoňku, řekl ministr Lipavský

5. května 2024  12:59

Vláda odvolala českého velvyslance v Rusku Pivoňku, řekl v diskusi Za pět minut dvanáct televize...

K útoku na poslance SPD se přihlásil 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  12:56

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

VIDEA TÝDNE: Nehoda ve Vysočanech, nahá umělkyně i útok mečem v Londýně

5. května 2024  12:55

V pražských Vysočanech sjel řidič Porsche ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Žena utrpěla vážná...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 24403x
Bylo nebylo. Nebo vlastně bylo. Jednou jsem začal psát. Pak jsem se do toho zažral, ale pak mě to přestalo bavit. Publikoval jsem všechno možný. Teď vlastně je úplně jedno, co sem napíšu. Jelikož ten, kdo mě zná, ten už ví, že ode mě jdou čekat různý věci. Ale stejně si to píšu hlavně asi tak nějak sám pro sebe. 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy