Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mádl a Issová bábu zatím nepřemluvili, Česko nachytali zcela určitě

Geniální! Ano, toto slovo nejlépe pasuje na celou akci „Přemluv bábu“, která včera tak rozvířila debatu po celém Česku. Takhle výborně a prvoplánově udělaná akce tu ještě nebyla! Nejde o obsah. Ten je skutečně v tuto chvíli sekundární, ale o formu. Ta se zapíše do historie, protože je to poprvé, kdy NĚKDO pochopil, jak udělat NĚCO správně. A o tom co, to něco bylo, si povíme v tomto článku.

blogspot.com

Viděli jste ten klip "Přemluv bábu" s Martou Issovou a Jiřím Mádlem? Jste pohoršeni? Mluvili jste o tom s mnoha lidmi? Přečetli jste si ty blogy? Přeposlali jste ten hnus známým? Napsali jste rozhořčený blog? Komentovali jste to na facebooku? V hospodě? …atd.

Ano?

Gratuluji!
Právě jste se stali obětí geniální mystifikace, zvané – virální marketing
Tyhle pokusy v ČR už byly učiněny mnohokrát, ale vždy blbě. Tentokrát to někdo pochopil správně. Navíc to udělal tak, že se nedá jednoznačně určit, kdo to zaplatil! To je druhá geniální věc. Celé to vypadá, jako amatérský pokus. Vše je náhodé a „upřímně“ stupidní. Tak to není. Vše je totálně prvoplánové a profesionálně udělané a je to na tom vidět. A když říkám všechno, tak VŠECHNO, a to i včetně barvy Martina trika…a hlášek o úhořích a Rocco Siffriedim
NIC V TOM KLIPU NENÍ NÁHODA, jen je to dokonale skrytý!
Tohle dělal profesionál, který věděl, co chce dosáhnout a jak to udělat. Je to stejnej podvod, jako SEX PISTOLS, které vymyslel geniální manipulátor Malcolm McLaren, který nedávno zemřel. Ten klip je PUNKOvej….totálně PUNKovej….
A prvoplánově měl lidi nasrat!
A to se stalo!
A měl je i znechutit!
A to se stalo!
Jsou tři pravidla: Poučit, Pobavit, Nasrat, nebo všechno dohromady (všechny tři klip splňuje – geniálně)
Ta věc má větší dopad, než milion bilboardů, než párky a pivo za 2 Kč…
A někdo to velmi dobře ví, jen je otázka KDO.
To totiž mohl bejt každej, a) jakákoliv politická strana, která stojí proti levici (na výběr jich je hodně a všechny se od toho jistě jsou schopny distancovat), b) sama ČSSD, protože chce znemožnit pravici (také se od toho budou distancovat), c) nějaký podnikatel, co ho štve ČSSD, třeba Jančura, co mu nepovolili socialističtí hejtmani vlaky (taky se od toho distancuje), d) nebo záhadný miliardář, třeba Bakala, co si jen hájí své zájmy co mu ČSSD poškozuje (ten se také jistě distancuje), e) nasraní lidé z reklamy, které neuvěřitelně štve záplava nevkusných a hnusných billboardů s negativní kampaní ČSSD, tak chtěli vzkázat, že ONI to umí lépe (také se k tomu nepřihlásí), f) kdokoliv, koho napadlo udělat prostě viral a věděl co to je, a možná ani ne, (ani ten se nepřizná)…
V tom je problém virálu (viral marketingu), pokud někdo nechce, abyste nevěděli, kdo zatím stojí, tak se to nedozvíte, přestože cíl je splněn….

Ten nápad není původem český, asi nejznámějším příkladem je tzv. „WHASSUP“,

Kultovní americká reklama, TRUE, kterou pro svého klienta pivovar Anheuser-Busch vytvořila chicagská agentura DDB. Ta poprvé vytěžila z formy viral marketingu maximum. A to si vezmětě, že v roce 2000 ještě nebyl Facebook, ani blogy, tak šíření bylo převážně mejlem, ale i tak efekt byl obrovský.  Cílem bylo asociace sportovního přenosů a kolektivní spotřeby piva BUD s kamarády. Proto se měli naučit krátký slogan….“Watching game having a Bud“ (dívám se na zápas, mám BUD (pivo s názvem BUD), který měl pozicovat pivo Budweiser jako správný nápoj pro sledování fotbalu, akce s kámošema, kdykoliv, když chlap chce pohodu. A to se víc než povedlo…
Reklama TRUE zlidověla jako spojení „Whassup?“ a přebralo ji obrovské množství lidí, kteří si ji posílali e-mailem, a ve finále inspirovala k tomu, aby vznikaly parodie, na různé věci. Seriály, náboženství, historii, filmy, cokoliv. Koneckonců, je jich plný YouTube…

Zde je pár ukázek
Původní reklama z na BUD z roku 2000…

Pokud je reklama úspěšná dále se recykluje, například takto…

Lidé vytváří různé parodie, například Hvězdné války

A nebo na stejný motiv, ale dávají jiná slova tzv. židovská verze...

A další politicky nekorektní např. o teroristech...

Vrcholem tohoto virálu bylo, že se dostal i jako scéna do celovečerní komedie Scary Movie 2....

V ČR se virálu moc nedařilo, až do roku 2006, kdy Vodafone a Čtvtníček přisli s – "ano, mohli jsme pro vás natočit normální vánoční reklamu a krásnou…"

 

---

Přemluv bábu je naprosto to samé. Jedná se o klasický virál, který se sám šíří. Stačí se podívat na Facebook, nebo na zdejší blogy. O klipu se mluví, lidé si ho posílájí, jeho obsah se stal předmětem diskusí, dostal se do médií, převzali ho všechny portály, deníky, dostal se do televize, mluvilo se o něm v rádiu...atd. Spousta lidí z něj umí citovat....

„všude na světě si lidi levou rukou vytíraj zadek, v některejch zemích. Pokud vyhraje levici vytře si zadek ona s váma.“
„levice zadluží stát, a zatím co oni si v klidu umřou, my ty dluhy budeme platit“

No a vidíte, tohle si budete pamatovat, nebo jinou část té reklamy. Výsledkem je, že ji FAKT budete znát....a o to někomu šlo.

Takže dědo, bábo..... WHASSSSSSSSSSUUUUUUUP!.....:)

--
Ono totiž pokud by někdo měl platit běžné GRP za takovejhle Net Reach, tak to nezaplatí! Takhle ta coverage je mnohonásobně vyšší, než by dosáhli běžně. Navíc je to cross media. ROI je tedy ve všech případech vysoké, protože výrobní náklady budou někde kolem pár set tisíc, ne-li níž...a to, že to svou TA dosáhlo, tím jsem se si zcela jist. Stejně tak její afinitou...(o překlad z reklamštiny požádejte své známé)

 

Autor: Jiří Krám | sobota 24.4.2010 10:00 | karma článku: 45,56 | přečteno: 28670x
  • Další články autora

Jiří Krám

Jeden jestřáb mnoho vran rozhání

Tak tohle moudro, jsem si přečetl nedávno na jednom znaku. A ten ve mě, stejně jako ten, kde bylo napsáno, Na množství nehleďte, nebo ten s nápisem We fight to rebuild, anebo ten s nápisem, Non multi sed multa, vyvolal pocit hrdosti. Takový zvláštní hrdosti, kterou ve vás vyvolá ten pocit kontinuity. Šel jsem okolo toho památníku dole za Embankment a dotkl se rukou těch jmen...

24.5.2013 v 10:00 | Karma: 24,16 | Přečteno: 1209x | Společnost

Jiří Krám

Vystoupit z komfortní zóny

Tak se tomuto jevu říká v angličtině. Ani vlastně nevím proč, protože tomu vystoupení předchází jakési zvláštní období neklidu. U mě probíhalo několik měsíců, kdy jsem si čím dál víc uvědomoval, že i když se mám vlastně skvěle, něco mi chybí.

22.5.2013 v 10:00 | Karma: 15,20 | Přečteno: 1021x | Společnost

Jiří Krám

Proč nejlepší české mozky roznáší pivo?

Už se mi to stalo zase. Sedím někde v restauraci a najednou zaslechnu takovou tu měkou angličtinu, bez přízvuku, který je tady typický. Zkontroluji pohledem, zda by to mohla být Češka. Vypadá na to, oproti zmalované tlusté Angličance, která typickým ječákem zas něco "vysvětluje" svému druhovi, který vypadá jako klasická troska z Trainspotingu v teplávkovce, kterých jsou plné ulice, tahle slečna tak nějak po česku hezká.

7.5.2013 v 11:52 | Karma: 29,56 | Přečteno: 2934x | Společnost

Jiří Krám

O čase minulém, přítomném a budoucím

Občas stávají takové divné náhody. Třeba tuhle, probíral jsem se svou "minulostí", tak jak ji v sobě obsahují naše novodobé sběrny digitálních dat. Dnes už pavažujeme za naprosto běžné posílat si přes internet gigabyty dat do virtuálních schránek typu Dropbox, Google Drive, nebo Microsoft Sky Drive. Považujeme za normální nemazat emaily a nechávat všechno, co nám přijde v Gmail schránce.

23.4.2013 v 10:00 | Karma: 19,83 | Přečteno: 2806x | Společnost

Jiří Krám

Historie umění ve třech barvách

BBC mě naučila dívat se na svět jinak. Nejsem zrovna žádný umělec, ale BBC umí ty věci podat tak zajímavě, že u toho to skoro řvu radostí, jak mě to inspiruje. Minulý rok jsem podlehl několika lákavým ukázkám z pořadu - A History of Art in Three Colours. Viděl jsem všechny tři díly GOLD, BLUE, WHITE. A musím říct, že ta zkušenost byla life changing. Proč? Protože se od té doby dívám na svět úplně jinýma očima. A příroda jako by mi přesně tyhle tři barvy stavěla do cesty. Pamatuju si, že GOLD je, jak Egypťané věřili slzy slunečního boha. Modrá je všude okolo nás, ale vždy tak nějak "out of reach". Bílá pak není tak čístá, jak si ji představujeme.

16.4.2013 v 10:00 | Karma: 10,11 | Přečteno: 362x | Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 24403x
Bylo nebylo. Nebo vlastně bylo. Jednou jsem začal psát. Pak jsem se do toho zažral, ale pak mě to přestalo bavit. Publikoval jsem všechno možný. Teď vlastně je úplně jedno, co sem napíšu. Jelikož ten, kdo mě zná, ten už ví, že ode mě jdou čekat různý věci. Ale stejně si to píšu hlavně asi tak nějak sám pro sebe. 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy