Mádl a Issová bábu zatím nepřemluvili, Česko nachytali zcela určitě
blogspot.com
Viděli jste ten klip "Přemluv bábu" s Martou Issovou a Jiřím Mádlem? Jste pohoršeni? Mluvili jste o tom s mnoha lidmi? Přečetli jste si ty blogy? Přeposlali jste ten hnus známým? Napsali jste rozhořčený blog? Komentovali jste to na facebooku? V hospodě? …atd.
Ano?
Gratuluji!
Právě jste se stali obětí geniální mystifikace, zvané – virální marketing
Tyhle pokusy v ČR už byly učiněny mnohokrát, ale vždy blbě. Tentokrát to někdo pochopil správně. Navíc to udělal tak, že se nedá jednoznačně určit, kdo to zaplatil! To je druhá geniální věc. Celé to vypadá, jako amatérský pokus. Vše je náhodé a „upřímně“ stupidní. Tak to není. Vše je totálně prvoplánové a profesionálně udělané a je to na tom vidět. A když říkám všechno, tak VŠECHNO, a to i včetně barvy Martina trika…a hlášek o úhořích a Rocco Siffriedim
NIC V TOM KLIPU NENÍ NÁHODA, jen je to dokonale skrytý!
Tohle dělal profesionál, který věděl, co chce dosáhnout a jak to udělat. Je to stejnej podvod, jako SEX PISTOLS, které vymyslel geniální manipulátor Malcolm McLaren, který nedávno zemřel. Ten klip je PUNKOvej….totálně PUNKovej….
A prvoplánově měl lidi nasrat!
A to se stalo!
A měl je i znechutit!
A to se stalo!
Jsou tři pravidla: Poučit, Pobavit, Nasrat, nebo všechno dohromady (všechny tři klip splňuje – geniálně)
Ta věc má větší dopad, než milion bilboardů, než párky a pivo za 2 Kč…
A někdo to velmi dobře ví, jen je otázka KDO.
To totiž mohl bejt každej, a) jakákoliv politická strana, která stojí proti levici (na výběr jich je hodně a všechny se od toho jistě jsou schopny distancovat), b) sama ČSSD, protože chce znemožnit pravici (také se od toho budou distancovat), c) nějaký podnikatel, co ho štve ČSSD, třeba Jančura, co mu nepovolili socialističtí hejtmani vlaky (taky se od toho distancuje), d) nebo záhadný miliardář, třeba Bakala, co si jen hájí své zájmy co mu ČSSD poškozuje (ten se také jistě distancuje), e) nasraní lidé z reklamy, které neuvěřitelně štve záplava nevkusných a hnusných billboardů s negativní kampaní ČSSD, tak chtěli vzkázat, že ONI to umí lépe (také se k tomu nepřihlásí), f) kdokoliv, koho napadlo udělat prostě viral a věděl co to je, a možná ani ne, (ani ten se nepřizná)…
V tom je problém virálu (viral marketingu), pokud někdo nechce, abyste nevěděli, kdo zatím stojí, tak se to nedozvíte, přestože cíl je splněn….
Ten nápad není původem český, asi nejznámějším příkladem je tzv. „WHASSUP“,
Kultovní americká reklama, TRUE, kterou pro svého klienta pivovar Anheuser-Busch vytvořila chicagská agentura DDB. Ta poprvé vytěžila z formy viral marketingu maximum. A to si vezmětě, že v roce 2000 ještě nebyl Facebook, ani blogy, tak šíření bylo převážně mejlem, ale i tak efekt byl obrovský. Cílem bylo asociace sportovního přenosů a kolektivní spotřeby piva BUD s kamarády. Proto se měli naučit krátký slogan….“Watching game having a Bud“ (dívám se na zápas, mám BUD (pivo s názvem BUD), který měl pozicovat pivo Budweiser jako správný nápoj pro sledování fotbalu, akce s kámošema, kdykoliv, když chlap chce pohodu. A to se víc než povedlo…
Reklama TRUE zlidověla jako spojení „Whassup?“ a přebralo ji obrovské množství lidí, kteří si ji posílali e-mailem, a ve finále inspirovala k tomu, aby vznikaly parodie, na různé věci. Seriály, náboženství, historii, filmy, cokoliv. Koneckonců, je jich plný YouTube…
Zde je pár ukázek
Původní reklama z na BUD z roku 2000…
Pokud je reklama úspěšná dále se recykluje, například takto…
Lidé vytváří různé parodie, například Hvězdné války
A nebo na stejný motiv, ale dávají jiná slova tzv. židovská verze...
A další politicky nekorektní např. o teroristech...
Vrcholem tohoto virálu bylo, že se dostal i jako scéna do celovečerní komedie Scary Movie 2....
V ČR se virálu moc nedařilo, až do roku 2006, kdy Vodafone a Čtvtníček přisli s – "ano, mohli jsme pro vás natočit normální vánoční reklamu a krásnou…"
---
Přemluv bábu je naprosto to samé. Jedná se o klasický virál, který se sám šíří. Stačí se podívat na Facebook, nebo na zdejší blogy. O klipu se mluví, lidé si ho posílájí, jeho obsah se stal předmětem diskusí, dostal se do médií, převzali ho všechny portály, deníky, dostal se do televize, mluvilo se o něm v rádiu...atd. Spousta lidí z něj umí citovat....
„všude na světě si lidi levou rukou vytíraj zadek, v některejch zemích. Pokud vyhraje levici vytře si zadek ona s váma.“
„levice zadluží stát, a zatím co oni si v klidu umřou, my ty dluhy budeme platit“
No a vidíte, tohle si budete pamatovat, nebo jinou část té reklamy. Výsledkem je, že ji FAKT budete znát....a o to někomu šlo.
Takže dědo, bábo..... WHASSSSSSSSSSUUUUUUUP!.....:)
--
Ono totiž pokud by někdo měl platit běžné GRP za takovejhle Net Reach, tak to nezaplatí! Takhle ta coverage je mnohonásobně vyšší, než by dosáhli běžně. Navíc je to cross media. ROI je tedy ve všech případech vysoké, protože výrobní náklady budou někde kolem pár set tisíc, ne-li níž...a to, že to svou TA dosáhlo, tím jsem se si zcela jist. Stejně tak její afinitou...(o překlad z reklamštiny požádejte své známé)
Jiří Krám
Jeden jestřáb mnoho vran rozhání
Tak tohle moudro, jsem si přečetl nedávno na jednom znaku. A ten ve mě, stejně jako ten, kde bylo napsáno, Na množství nehleďte, nebo ten s nápisem We fight to rebuild, anebo ten s nápisem, Non multi sed multa, vyvolal pocit hrdosti. Takový zvláštní hrdosti, kterou ve vás vyvolá ten pocit kontinuity. Šel jsem okolo toho památníku dole za Embankment a dotkl se rukou těch jmen...
Jiří Krám
Vystoupit z komfortní zóny
Tak se tomuto jevu říká v angličtině. Ani vlastně nevím proč, protože tomu vystoupení předchází jakési zvláštní období neklidu. U mě probíhalo několik měsíců, kdy jsem si čím dál víc uvědomoval, že i když se mám vlastně skvěle, něco mi chybí.
Jiří Krám
Proč nejlepší české mozky roznáší pivo?
Už se mi to stalo zase. Sedím někde v restauraci a najednou zaslechnu takovou tu měkou angličtinu, bez přízvuku, který je tady typický. Zkontroluji pohledem, zda by to mohla být Češka. Vypadá na to, oproti zmalované tlusté Angličance, která typickým ječákem zas něco "vysvětluje" svému druhovi, který vypadá jako klasická troska z Trainspotingu v teplávkovce, kterých jsou plné ulice, tahle slečna tak nějak po česku hezká.
Jiří Krám
O čase minulém, přítomném a budoucím
Občas stávají takové divné náhody. Třeba tuhle, probíral jsem se svou "minulostí", tak jak ji v sobě obsahují naše novodobé sběrny digitálních dat. Dnes už pavažujeme za naprosto běžné posílat si přes internet gigabyty dat do virtuálních schránek typu Dropbox, Google Drive, nebo Microsoft Sky Drive. Považujeme za normální nemazat emaily a nechávat všechno, co nám přijde v Gmail schránce.
Jiří Krám
Historie umění ve třech barvách
BBC mě naučila dívat se na svět jinak. Nejsem zrovna žádný umělec, ale BBC umí ty věci podat tak zajímavě, že u toho to skoro řvu radostí, jak mě to inspiruje. Minulý rok jsem podlehl několika lákavým ukázkám z pořadu - A History of Art in Three Colours. Viděl jsem všechny tři díly GOLD, BLUE, WHITE. A musím říct, že ta zkušenost byla life changing. Proč? Protože se od té doby dívám na svět úplně jinýma očima. A příroda jako by mi přesně tyhle tři barvy stavěla do cesty. Pamatuju si, že GOLD je, jak Egypťané věřili slzy slunečního boha. Modrá je všude okolo nás, ale vždy tak nějak "out of reach". Bílá pak není tak čístá, jak si ji představujeme.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek
USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...
VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec
Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...
Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt
Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...
Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze
Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 66
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 24403x