Kačenka a drak - Kapitola čtrnáctá

Tohle je čtrnáctá kapitola mé knížky Kačenka a drak. Pokud jste nečetli předchozí kapitoly, vratťe se na začátek. 

Kačenka a prázdnota

Vše se rozplynulo, zmizel ČAS, zrcadlová místnost, holčička, maminka všechno.
Samuraj stálém v bílém světle a jeho zbroj se leskla.
„Jak to, že jsi tu?“ otázala se Kačenka.

„Samuraj zná pět kruhů: zemi, vodu, vzduch, oheň a prázdnotu,“ řekl samuraj.
„Kde je drak?“ otázala se zmateně Kačenka?
„Drak je tvá představa v prázdnotě není, tam mohu jen já,“ řekl samuraj.

„Proč jsi se mnou tady?“ otázala se Kačenka.
„Protože jsi mě přivolala?“ odpověděl samuraj.
„Kde je prázdnota?“ otázala se Kačenka.

„Ta je uvnitř tebe“ řekl samuraj.
„Jako že mě následuješ dovnitř!?“ zmateně vykřikla Kačenka.
„Protože jsi mě přivolala“ odpověděl samuraj.

„Co se stane, když tě odvolám?“ otázala se Kačenka.
„Zbude ti prázdnota“ odpověděl samuraj.
„Proč tu nikdo jiný nemůže být se mnou?“ otázala se Kačenka.

„Prázdnota je v tobě tvé srdce je uzavřené“  odpověděl samuraj.
„Já přece toužím po lásce!?“ vykřikla zmateně Kačenka.
„Ano, ale už nevidíš srdcem,“ odpověděl samuraj.

Kačenka stála v prázdnotě, vypadala jako nekonečná bílá místnost.
Nic. Kompletní prázdno, ticho, věčné nic.
„Co můžu udělat?“ otázala se Kačenka.

„Musíš najít tu holčičku. Je tvá minulost, přítomnost i budoucnost,“ řekl samuraj.
„Kdo je holčička?“ otázala se Kačenka.
„Jsi to ty, mimo čas. Najdi ji a čas ti vrátí schopnost vidět srdcem,“ řekl samuraj.

Kačenka byla zmatená, tohle místo nečekala.
Nic tu není a nic tu nemá smysl, vše, za čím se tolik honila, tu neexistuje.
„Jak najdu holčičku?“ otázala se Kačenka.

„Musíš začít plakat. Silně a upřímně. Slzy jsou sůl a ta čistí duši,“ řekl samuraj.
Kačenka neplakala dlouho, měla draka a ten ji chránil.
Když Kačenka plakala, bylo to spíš o větším uzavření, než otevření se dobru.

„Musíš začít plakat,“ zopakoval samuraj a pokračoval.
„Dokud to nedokážeš, tvé srdce zůstane zavřené.“
„Já chci milovat, ale ne tebe!“ vykřikla Kačenka!

„Vždy mě můžeš odvolat,“ řekl samuraj a pokračoval.
„Když to uděláš, zůstane ti prázdnota. Naše role jsme si nevybrali, jsou nám přiděleny. Já nemám volbu.“

**** Pokračování zítra ****

 

Pokud se Vám knížka líbí a chcete se dozvědět jak vznikla, tady je odkaz kram.blog.idnes.cz/c/503642/o-lasce-snech-a-modrem-nebi.html No a pokud mi chcete něco k literární prvotině napsat zde je můj email jiri.kram@gmail.com

 

Autor: Jiří Krám | pondělí 2.5.2016 9:00 | karma článku: 0 | přečteno: 80x
  • Další články autora

Jiří Krám

Jeden jestřáb mnoho vran rozhání

24.5.2013 v 10:00 | Karma: 24,16

Jiří Krám

Vystoupit z komfortní zóny

22.5.2013 v 10:00 | Karma: 15,20

Jiří Krám

Historie umění ve třech barvách

16.4.2013 v 10:00 | Karma: 10,11
  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 24403x
Bylo nebylo. Nebo vlastně bylo. Jednou jsem začal psát. Pak jsem se do toho zažral, ale pak mě to přestalo bavit. Publikoval jsem všechno možný. Teď vlastně je úplně jedno, co sem napíšu. Jelikož ten, kdo mě zná, ten už ví, že ode mě jdou čekat různý věci. Ale stejně si to píšu hlavně asi tak nějak sám pro sebe. 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy