Kačenka a drak - Kapitola dvanáctá

Tohle je dvanáctá kapitola mé knížky Kačenka a drak. Pokud jste nečetli předchozí kapitoly, vratťe se na začátek. 

Kačenka, Drak a Katana

Na zemi před samurajem leželo něco, co Kačenka v životě neviděla.
Dívala se na mlčícího samuraje, který seděl v lotosovém posedu a pozoroval ji.
Kačenka se dívala na samuraje, ten se uklonil a podal ji Katanu.

Když Kačenka vzala dlouhý meč do ruky, připadal jí nějak zvláštní.
Jako by k ní mluvil: země, oheň, vzduch, voda, prázdnota.
Samuraj mlčel.

Kačenka uchopila Katanu a zvedla ji ke slunci.
Najednou se objevil paprsek, který ji připomněl něco známého.
Už chtěla Katanu položit, když v tu se objevil zvláštní obraz.

Kačenka se skoro lekla, když ten obraz zahlédla.
Měnil se, chvíli byl ona a chvíli – ne to nemůže být pravda, bránila se Kačenka!
 „Je to pravda. Jsi to ty Kačenko,“ řekla maminka.

Kačenka se na obraz znovu zadívala, vlnil se.
Něco ji to připomnělo dávnou vzpomínku na jedno zrcadlo.
Chtěla se maminky zeptat, ale najednou byla sama – prázdnota.

Katana vydávala zvláštní chlad, jako by byla z ledu.
Otočila zkoumavě hlavu směrem k samuraji, nikdo jiný tam nebyl.
Prázdnota a samuraj.

Samuraj byl však jiný, takhle jej neznala.
Viděla samuraje předtím, ale nerozuměla.
Teď, když měla v ruce Katanu, samuraj jako by byl její součástí a ona samurajem.

Kdo jsi!?
Jsem samuraj.
Samuraj jsem nástroj boje, a pokud nebojuju, není pro mě využití.

Samuraj má povoleno milovat jen jednu ženu.
Pozná ji tak, že musí projít zkouškou ohně.
Pokud přežije, pokloní se poděkuje za dar.

Dostal jsem dar.
Nyní chci vědět, proč jsi mě zavolala.
Kačenka zmateně upustila Katanu na zem.

„Já!!!??“ vykřikla Kačenka,
„Ano,“ odpověděl HLAS „Samuraj je v hierarchii ve zvláštní roli. Je nahoře, ale nesmí vládnout. Slouží, ale nesmí být sluhou.“

„Proč jsi mě zavolala?“ otázal se samuraj.
Kačenka mlčela.
Tohle neznala. Je snad ona zdrojem všeho!?

**** Pokračování zítra ****

 

Pokud se Vám knížka líbí a chcete se dozvědět jak vznikla, tady je odkaz kram.blog.idnes.cz/c/503642/o-lasce-snech-a-modrem-nebi.html No a pokud mi chcete něco k literární prvotině napsat zde je můj email jiri.kram@gmail.com

 

Autor: Jiří Krám | sobota 30.4.2016 9:00 | karma článku: 0 | přečteno: 69x
  • Další články autora

Jiří Krám

Jeden jestřáb mnoho vran rozhání

24.5.2013 v 10:00 | Karma: 24,16

Jiří Krám

Vystoupit z komfortní zóny

22.5.2013 v 10:00 | Karma: 15,20

Jiří Krám

Historie umění ve třech barvách

16.4.2013 v 10:00 | Karma: 10,11