Kačenka a drak - Kapitola jedenáctá

Tohle je jedenáctá kapitola mé knížky Kačenka a drak. Pokud jste nečetli předchozí kapitoly, vratťe se na začátek. 

Samuraj a Čas

Když samuraj vyslovil nahlas zvláštní pravdu, jako by se celý Mikulov zastavil.
Kačenka je Drak!
Copak jsi to nevěděl?

NE!
Odpověděl samuraj nejsilněji, jak mohl!
NE!

Já jsem samuraj, jsem nástroj boje, a když nebojuju, není pro mě využití.
Znám jen, jak použít prázdnotu, zemi, vodu, vzduch a oheň.
Dlouho jsem měl prázdnotu, naučil se chytat vítr, nabrat vodu a objevit zemi.

Oheň!
„Ten mi chyběl,“ řekl samuraj.
„Ano, já vím.“ řekl HLAS.

Já jsem ČAS.
Řekl HLAS.
Nyní znáš Kačenčino tajemství.

Pamatuj, že Oheň nesmí nikdy vyhasnout.
Musíš chránit Kačenku před drakem.
Musíš však chránit i Draka před Kačenkou.

Samuraj má v hierarchii ve zvláštní roli.
Je nahoře, ale nesmí vládnout.
Slouží, ale nesmí být sluhou.

Samuraj má povoleno milovat jen jednu ženu.
Pozná ji tak, že musí projít zkouškou ohně.
Pokud přežije, pokloní se poděkuje za dar.

„Ano,“ řekl ČAS!
Poděkuješ Mamince za Kačenku.
Poděkuješ Bohu za každý den.

Skloníš se.
Zahodíš své ego.
Přijmeš Kačenku i s Drakem.

A pamatuj, řekl HLAS.
NIKDY nesmíš zkusit Draka zničit.
Drak Kačenku chrání, když nejsi nablízku.

Samuraj vzhlédl k modré obloze – ty oči.
Pohlédl na kopec viděl draka – ten oheň.
Klekl si tiše řekl – přijímám.

**** Pokračování zítra ****

 

Pokud se Vám knížka líbí a chcete se dozvědět jak vznikla, tady je odkaz kram.blog.idnes.cz/c/503642/o-lasce-snech-a-modrem-nebi.html No a pokud mi chcete něco k literární prvotině napsat zde je můj email jiri.kram@gmail.com

 

Autor: Jiří Krám | pátek 29.4.2016 9:00 | karma článku: 0 | přečteno: 67x
  • Další články autora

Jiří Krám

Jeden jestřáb mnoho vran rozhání

24.5.2013 v 10:00 | Karma: 24,16

Jiří Krám

Vystoupit z komfortní zóny

22.5.2013 v 10:00 | Karma: 15,20

Jiří Krám

Historie umění ve třech barvách

16.4.2013 v 10:00 | Karma: 10,11