Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bod Zlomu

Malcolm Gladwell ve své knize; The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference, popisuje takový zvláštní úkaz. Každá věc na světě dojde jednou do bodu, kdy se něco změní. Nenávratně.

To však není taková ta transformace, kdy je na výběr víc cest. Ne, tohle je radikální a brutálně přímočarý zlom. Existuje jen doba před a po. Charlie Hebdo byl tipping point Al Kaidy, ISIS a všech dalších ksindlů. Za tenhle bod už nelze. Buď stojíte na jejich straně, nebo ne. Předtím existovala volba. Teď už ne.

Tipping point je chvíle, kdy si celý svět něco uvědomí. A to se stalo teď. Protože pokud 11 září 2001 tahle prasárna začala a přihlouplý teroristé zneužívající víru stejně jako si jiné prase – Hitler a další obludy co už se dávno smaží v nejhlubším pekle. Tak i teď je „víra“ jen zástěrkou, jako byla rasa a pro posílání dětí s panenkou do plynu.

Jenže, jak říká legendární hláška filmu – BLADE. 

 „Vždycky se najde nějakej kretén, co si myslí, že je dobrej nápad chcát proti větru.“

Tak podobně se to stalo v redakci Charlie Hebdo spojily – minulost, přítomnost a budoucnost.

Nastal tipping point – bod zlomu.

Do té chvíle byla vraždící prasata obávanou silou. Po té už jen směšnými primitivy s Kalašnikovi a noži.

Od té chvíle to světu došlo!

Je Suis Charlie!

A jsem tomu rád, protože pokud bych nebyl, jsem ten negramotný a hloupý idiot co potřebuje nějakou stovky let starou knížku, aby věděl jestli si má po vysrání utřít prdel a zda se má nažrat snídaně.

Ano, dnes nám to všem došlo.

Tyhle primitivové nic neumí a nic umět nebudou. Jsou ve vesmíru zbyteční a proto vraždí všechny, kdo – na rozdíl od nich – prasat – něco umí a dělají.

Ano, od této chvíle každý budoucí radikální hovad už nemůže „jen tak“ si vyrazit na cestu blbnutí, ale musí se dobrovolně vyčlenit ze společnosti.

A kvůli čemu?

Kvůli knížce?

Ne, tohle byl tipping point jelikož svět se rozdělil mezi lidi s vyšším IQ jejichž život neovládají knížky a zákazy – a tím co potřebují pomoc se vším.

Pokud však jste nesamostatný a hloupý je konec.

Jelikož jste to vy, kdo se sám zabil.

Odsoudil jste se být odpadem vesmíru, zbytečným jako exkrement ze slona. 

Ano, podobně jako sloního exkrementu je vás hodně. Smrdíte a jistě naděláte hodně bordelu. Jenže tím vaše role ve vesmíru končí.

Až smrad přestane rozložíte na miliony částic, které už se nikdy nedají dohromady jelikož jste podcenili zákon karmy.

Ten je silnější, než nějaké knížky.

Karma je svině a pokud uděláte něco zlého, je zcela jedno, jak dlouho to trvá. Tohle je bumerang a až se vrátí tak vám, jak říkal Starej Ovčák ve Švejkovi, „tak rozseká prdel až vám z ní cáry budou lítat“.

Vy si myslíte primitivové, že jste chytřejší než celá naše společnost?

Blbečci!

Jste zajatci mého světa! Podlehli jste virtuální realitě. Aby ty vaše sračky mohly fungovat potřebujete – Internet.

Jenže, jste zapoměli. 

Ten nevytvořil prorok, ale hajzlové jako jsem já. My víme o váš všechno a je jedno kolik máte virtuálních identit, vy jste jen – BFU (Bloody Fucking Users). Jste tím ovládným organismem na konci drátu. 

Jste v naší moci a věřte, že jste teď nasrali lidi, kteří vám řídí život.

Blbečci!

Umíte si vůbec představit, jak se to vaše blbnutí financuje? Posíláte si peníze. Kolik z vás vy velbloudí trusy vůbec víte, co ty „peníze“ o něž tak stojíte jsou?

Nikdo, jelikož vám prorok nedal klíč k mému světu.

Jenže, věřte vy všechny hlupáci, hadráři, primitivové, jednobuněčné odpady vesmíru. Váš čas skončil, jste na špatné straně.

Tohle je tipping point!

Jelikož vy máte nějakou starou knížku a zapomněli jste, že tam opravdu nenajdete klíč k dnešku. Ono pokud někdo žil na poušti – věděl houby o TCP/IP i o tom jak funguje centrální bankovnictví.

Myslíte si, že ten svět zníčíte?

Blbečci!

Zničit můžete něco co existuje!

Ne virtuání realitu v níž žijete a co vás brzo tak kousne do prdele, že se budete divit.

Jste závislí na IT víc, než můra na světlu. Jen vám to Franta z hardem z pouště nenapsal. To se bude divit zmrdi.

A lidi jako já teď půjdou a ukážou, že jste to vy – kdo už dávno prohrál.

Jelikož sice můžete všem řezat hlavy a střílet. To je vše co umíte, jenže pokud se tam message nedostane – jste nahraní. A tímhle tohle vaše blbnutí skončilo. 

Youtube, Twitter, Facebook, smartphony, bankovní účet....to se budete divit, jak to vlastně je. Primitivové.

Twitter není mešita a narozdíl od ní – je to jen o algoritmu. A o tom víte nula.

My víme, jak předvídat budoucí chování. Ovládáme váš svět jsme to my kdo stojí za systémy, které řídí svět. Vy jste na druhé straně. 

Jste odpad, který narušil rovnováhu.

My držíme svět v rovnováze a tu jste narušili.

Je konec.

Teď vás to smete jelikož máte knížku na všechno, ale programování vás prorok nenaučil. To tam není. 

Hoši, teď se setkáte s moderním světem!

Tam nevládnou kusy klacku a meče, ale algoritmy, co umí zabíjet milisekundách a v takovým množství, že se bude divit.

Jo jasně – piště mi emaily (stejně většina z vás netuší, ani jak funguje SMTP) a vyhrožujte. Klidně mě lovte. 

Tohle nezastavíte.

Je miliony lidí jako jsem já a jen nás víc. Jelikož jsou to naše programy, co řídí celý svět jsem jeden z mnoha. Než však nás všechny zabijete tak si představte, že díky knížkám, co jsme četli jsme my ti nebezpečnější.

Já se vás nebojím!

A i když mě budete chtět zabít. Nezabijete kusy algoritmů co lidi jako já a ty pod mým vedení jsme vytvořili. Opravdu si myslíte, že vtrhnete do Indie a vyvraždíte všechny ty Hindu, které jsme naučili programovat?

Blbečci!

My jsme jim dali moc a sílu, zatopit vám tak, že si to neumíte představit.

Postavili jste to – my vs. vy.

A tak brzo poznáte, že je něco horšího, než smrt.

V naších knížkách se nepíše o tom co dělal borec v poušti s velbloudem před stovky lety. U nás se píše o tom, že každá věc má jen dva stavy.

1 (je)

0 (není)

Víc toho neexistuje.

A brzy poznáte, že existuje slovo, které se nedá vrátit zpátky. Protože nevrátí žádnou hodnotu.

A já ho použiju, iniciuju tenhle program. Věřte, že až tohle slovo vyslovím – už není cesta zpět. Připraveni vy kuřáci velbloudích ocasů?

Tak tady je a opravdu o v tom pouštím románu ho nenajdete, ale vesmír ho zná.

VOID

Autor: Jiří Krám | středa 7.1.2015 23:06 | karma článku: 18,27 | přečteno: 957x
  • Další články autora

Jiří Krám

Jeden jestřáb mnoho vran rozhání

Tak tohle moudro, jsem si přečetl nedávno na jednom znaku. A ten ve mě, stejně jako ten, kde bylo napsáno, Na množství nehleďte, nebo ten s nápisem We fight to rebuild, anebo ten s nápisem, Non multi sed multa, vyvolal pocit hrdosti. Takový zvláštní hrdosti, kterou ve vás vyvolá ten pocit kontinuity. Šel jsem okolo toho památníku dole za Embankment a dotkl se rukou těch jmen...

24.5.2013 v 10:00 | Karma: 24,16 | Přečteno: 1209x | Společnost

Jiří Krám

Vystoupit z komfortní zóny

Tak se tomuto jevu říká v angličtině. Ani vlastně nevím proč, protože tomu vystoupení předchází jakési zvláštní období neklidu. U mě probíhalo několik měsíců, kdy jsem si čím dál víc uvědomoval, že i když se mám vlastně skvěle, něco mi chybí.

22.5.2013 v 10:00 | Karma: 15,20 | Přečteno: 1021x | Společnost

Jiří Krám

Proč nejlepší české mozky roznáší pivo?

Už se mi to stalo zase. Sedím někde v restauraci a najednou zaslechnu takovou tu měkou angličtinu, bez přízvuku, který je tady typický. Zkontroluji pohledem, zda by to mohla být Češka. Vypadá na to, oproti zmalované tlusté Angličance, která typickým ječákem zas něco "vysvětluje" svému druhovi, který vypadá jako klasická troska z Trainspotingu v teplávkovce, kterých jsou plné ulice, tahle slečna tak nějak po česku hezká.

7.5.2013 v 11:52 | Karma: 29,56 | Přečteno: 2934x | Společnost

Jiří Krám

O čase minulém, přítomném a budoucím

Občas stávají takové divné náhody. Třeba tuhle, probíral jsem se svou "minulostí", tak jak ji v sobě obsahují naše novodobé sběrny digitálních dat. Dnes už pavažujeme za naprosto běžné posílat si přes internet gigabyty dat do virtuálních schránek typu Dropbox, Google Drive, nebo Microsoft Sky Drive. Považujeme za normální nemazat emaily a nechávat všechno, co nám přijde v Gmail schránce.

23.4.2013 v 10:00 | Karma: 19,83 | Přečteno: 2806x | Společnost

Jiří Krám

Historie umění ve třech barvách

BBC mě naučila dívat se na svět jinak. Nejsem zrovna žádný umělec, ale BBC umí ty věci podat tak zajímavě, že u toho to skoro řvu radostí, jak mě to inspiruje. Minulý rok jsem podlehl několika lákavým ukázkám z pořadu - A History of Art in Three Colours. Viděl jsem všechny tři díly GOLD, BLUE, WHITE. A musím říct, že ta zkušenost byla life changing. Proč? Protože se od té doby dívám na svět úplně jinýma očima. A příroda jako by mi přesně tyhle tři barvy stavěla do cesty. Pamatuju si, že GOLD je, jak Egypťané věřili slzy slunečního boha. Modrá je všude okolo nás, ale vždy tak nějak "out of reach". Bílá pak není tak čístá, jak si ji představujeme.

16.4.2013 v 10:00 | Karma: 10,11 | Přečteno: 362x | Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 24403x
Bylo nebylo. Nebo vlastně bylo. Jednou jsem začal psát. Pak jsem se do toho zažral, ale pak mě to přestalo bavit. Publikoval jsem všechno možný. Teď vlastně je úplně jedno, co sem napíšu. Jelikož ten, kdo mě zná, ten už ví, že ode mě jdou čekat různý věci. Ale stejně si to píšu hlavně asi tak nějak sám pro sebe. 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy