Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zase někde ve vzduchu

Tak jo. Je 3 ledna a ja zas sedim nekde ve vzduchu. Tentokrat asi nekde kousek od pred nemeckejma hranicema, co podle me jsou tak 4 kilometry dole. Furt stoupame a oblaka dneska vypadaji jak hory. Obcas je mezi nima takovy to modry “jezirko”. Proste hezkej den. Letim domu. I kdyz to neni to doma u vas, ale doma tam, presto jsem se dneska pristihl, ze tentokrat se chovam pri odletu z Prahy jinak…

mozna to neni nejkrasnejsi misto na svete, ale mam to tu rad

Dokud jsem lital odtamtud, co bylo drive me odsud, tak jsem nikdy pred odletem nenakupoval darky, v tech predrazenejch duty free shopem na Ruzyni. Jenze ted je to jiny… Fakt jsem se, nez jsem sel na A2 pristihl, ze chodim po duty free shopech a kupuju postavicky svejka, magnetky s Prahou na lednicku a v duchu si vypocitavam….Chris, Zoe, Joey, Jaquie… jo a Benovi musim privest nejakej ceskej drink….neco poradnyho….ne Bechera, ne, hm Fernet ….ti pitomci to maj jen v ty divny flasce, proc to do prcic nekdo neda do krabice…..jo, SLIVOVICE….to bude vono….Jelinek….jo, tu beru, umej to narozdil od Ferneta dat do pekny flasky, co nevypada, jak lestidlo na parkety…tak to beru…
“Vasi letenku pane…” jo diky, …“je to vse?”… diky za nakup,….”tak jo, mejte se tu” prohlasuji a jdu….na A dvojku….
Nevim, driv by ten pocit byl jinej, ale dneska ne…
Ted letim odtamtud (co je pro vas tady…tady), tesim se sem. Jo tesim se, fakt se tesim a najednou, kdyz na me nekdo promluvi z posadky BMI tim klasickym britskym prizvukem…jo, chybelo mi to. Nevim, tezko rict, kdy a kde se to lame. Jeden kamos na facebooku mi psal, ze bych mel neco cejtit, kdyz sedame na Ruzyn….jenze ja to necejtim. Jsem sice doma, ale ne doma. Je to prestupni stanice, Praha zacina byt jen prestupni stanice na vlak, ne cilova destinace….
Cejtil jsem se doma, kdyz sem dorazil (jak pisu v jednom z predchozich dilu) do Rychnova – na 24, prozil jsem skvelej tejden a neco, paradni (bozi) Silvestr (dikec Miro), ale divny je, ze od 1 uz se tesim do Londyna…
Tezko popsatelnej pocit. Ted sedim s notebookem na brise, pac to Birminghamsky Baby (no tak se tak ta letecka spolecnost fakt jmenuje), je dneska totalne narvany. A i kdyz neletim do Londyna, tak vim, ze za dve hodky neco sedim v Pendolinu Virgin Trains na Euston….a jedu do mesta, ktery je sileny, ale ja ho mam rad! Do mesta, ktery me bavi a kde sem si vybudoval svuj kout, kde je mi fajn, kde sou lidi co rad uvidim, kde mam skvelou praci….jo tesim se, mamko, fakt to tak je! Jak jsem psal minule, mam ted dva domovy, jeden v Rychnove a druhej v Londyne. Oba mam rad a do obou se rad vracim. Jasne, ze v Praze to bylo taky super, ale ….kdyz sem vcera spal naposled v mym bejvalym byte, kterej uz byl vystehovanej a jen tam byl par kusu nabytku, coz je ted spiz pritez, tak najednou se neco zlomilo. Nebylo to stejny!
Kdyz sem tam sedel na zacatku listopadu, tak me prislo lito ten krasnej slunnej, velkej, byt s terasou opustit, bylo me to lito. Ted to vsak bylo, jak prespat nekde v nejakym duverne znamym hotelovym pokoji. Nic moc emoce, proste prazdno. Jak hotelovej pokoj, kde clovek prespal mockrat. Nevim, nekdo me trvdil, ze si nejde rychle zvyknout jinde a bejt tam stastnej. Jenze ono to tak neni. Je to o vas, bud se dokazete odpoutat anebo ne. Neda se zit stylem, ze si rikas – ja se tam nekam vratim – protoze musite zit pritomnosti a ne minulosti. Jasne, ze se sem clovek muze jednou vratit a velmi pravdepobne to tak nekdy dopadne, ale kdyz se dokazete odpoutat, prekonat ten strach z neznamyho, tak neco ziskate, neco teda taky ztratite…, ale casto jsou ztraty zisk, zalezi na uhlu pohledu.
Nikdy neprestanete bejt Cechem, budete fandit, jak o zivot, kdyz nasi budou hrat hokej, fotbal (whatever)…., ale taky se pristihnete, ze kdyz jste v Cechach kamosoj davate prachy za Silvestra se slovy…. “Sorry Miro, ja uz nemam ty vase, tak ti to musim dat v nasich…”
Jste nekde napul cesty. Jak mi psala, jedna ctenarka, posledni faze je, ze vracite a po pristani mate tu vyhodu, ze se domluvite…
Nikdy jsem si nepripustil, ze tohle budu zazivat. A uz vubec ne s Londynem. Kdyz jsem tam pred dvema rokama zacal letat na skoleni a vratil se tam po deseti letech, nebyl jsem nadsenej. Pripadal mi – divnej – takovej – no zvlastni. Predstava tady zit…no, to ne. Mel jsem furt v hlave Berlin, kterej jsem miloval a taky Holandsko, kde jsem kdysi travil hodne a vlastne a i tu Italii, teda hlavne Caligiari…., ale predstava zit v tom chaosu Londyna….NO WAY!
Jenze…
Faktem je, ze na prvni pohled vypada Londyn jako strasnej chaos, na druhej zjistite, ze je to jeste o neco vetsi chaos, nez jste si mysleli,….na treti se z toho nas*rete a zdesite a treba o tom napisete blog, na ctvrtej se vam chce brecet, na patej, se vam nechce vratit z Prahy, na sestej sedite v nejakym zku*venym hotelu a rvete si vlasy, co jste za kok*ta sem vlizt, na sedmej se nekde opijete s kolegy, na osmej se tesite domu, na devatej nevite kde je doma, na desatej, mate vseho dost, na jedenactej…..si uvedomite, ze kdyz drzite letenku zpet do Cech, tak premyslite, ne jestli se dostante TAM (do tech Cech), ale jestli se dostanete zpet, SEM. Najednou se vam nechce, sedite v bytecku, cumite na rozsviceny Canary Wharf…a rikate si, ty v*le me fakt ten pohled na One Canada Square bude chybet! Pak se jek ve snach probudite a jedete na Euston, cekate na ten vlak do Birminghamu a rikate si, proc tam jedu, vono se mi tady vlastne libi! Jasne tesite se na kamose rodinu, cesky zradlo, cesky pivo, cesky pohadky, cesky filmy s Werichem a Burianem, na cesky holky...na to CESKY….vsecko….
Ted tam nejak jste a STRASNE si to uzivate! Ty v*le, ja fakt mam DOVOLENOU….jsem na dovoleny v Cesku!
No a pak to skonci tim, ze hodne premyslite co vlastne vam nejvic chybi TAM, kam se tak k*revsky tesite (jo fakt TESITE), no a nakonec si to uvedomite, ze to je rodina, kamosi a taky cesky pivo, cesky zradlo, cesky holky….
Ty prvni dve polozky, rodina a kamosi, to nemuzete prenest….to nejde, proste se musite navstevovat, psat si, zvat je k sobe….”jo jasne Lubano, ten fotbal dame. Karlos, je jasny, ze proste najdu, kde ma ten Arsenal stadion. Pudem tam mrknou. Majku, ty proste prijet musis!” ….no a to co, jde si proste nejak zkustie premistit tam…
Takze hezky poporadku od toho nejednodussiho… CESKY Pivo, no jo, to neni problem hned vedle prace cepujou Staropramen a Plzen taky maj v kazdy druhy hospode, jen je…..sakra….musim naucit, ze NA PIVU MA BEJT PENA!!!! Ale to je, asi resitelny. Ty Polce jsem to minule ve West Kenu vysvetlil…:)
Ok, tak ted to Cesky zradlo. No jo, no jo. Mate vsichni moji facebook kamosi pravdu, ze smazak neni veda, jo neco najdu a nejak to zvladnu….no brambory tu jsou, no sejr, taky, jo taky, tatarku nejak,…no vobalit….no nejak to dam…
Cesky holky, to me asi chybelo nejvic! Takze jsem vam jednu ukradl s sebou! Takze Peto, doufam, ze ti tu libit a bude te to bavit stejne jako me. ☺
--
Furt netusim, jak to britsky jablko donutit psat cesky, ale nejak me ty hacky a carky prestaly chybet…
Cheers

Autor: Jiří Krám | čtvrtek 6.1.2011 10:00 | karma článku: 8,36 | přečteno: 1303x
  • Další články autora

Jiří Krám

Jeden jestřáb mnoho vran rozhání

Tak tohle moudro, jsem si přečetl nedávno na jednom znaku. A ten ve mě, stejně jako ten, kde bylo napsáno, Na množství nehleďte, nebo ten s nápisem We fight to rebuild, anebo ten s nápisem, Non multi sed multa, vyvolal pocit hrdosti. Takový zvláštní hrdosti, kterou ve vás vyvolá ten pocit kontinuity. Šel jsem okolo toho památníku dole za Embankment a dotkl se rukou těch jmen...

24.5.2013 v 10:00 | Karma: 24,16 | Přečteno: 1209x | Společnost

Jiří Krám

Vystoupit z komfortní zóny

Tak se tomuto jevu říká v angličtině. Ani vlastně nevím proč, protože tomu vystoupení předchází jakési zvláštní období neklidu. U mě probíhalo několik měsíců, kdy jsem si čím dál víc uvědomoval, že i když se mám vlastně skvěle, něco mi chybí.

22.5.2013 v 10:00 | Karma: 15,20 | Přečteno: 1021x | Společnost

Jiří Krám

Proč nejlepší české mozky roznáší pivo?

Už se mi to stalo zase. Sedím někde v restauraci a najednou zaslechnu takovou tu měkou angličtinu, bez přízvuku, který je tady typický. Zkontroluji pohledem, zda by to mohla být Češka. Vypadá na to, oproti zmalované tlusté Angličance, která typickým ječákem zas něco "vysvětluje" svému druhovi, který vypadá jako klasická troska z Trainspotingu v teplávkovce, kterých jsou plné ulice, tahle slečna tak nějak po česku hezká.

7.5.2013 v 11:52 | Karma: 29,56 | Přečteno: 2934x | Společnost

Jiří Krám

O čase minulém, přítomném a budoucím

Občas stávají takové divné náhody. Třeba tuhle, probíral jsem se svou "minulostí", tak jak ji v sobě obsahují naše novodobé sběrny digitálních dat. Dnes už pavažujeme za naprosto běžné posílat si přes internet gigabyty dat do virtuálních schránek typu Dropbox, Google Drive, nebo Microsoft Sky Drive. Považujeme za normální nemazat emaily a nechávat všechno, co nám přijde v Gmail schránce.

23.4.2013 v 10:00 | Karma: 19,83 | Přečteno: 2806x | Společnost

Jiří Krám

Historie umění ve třech barvách

BBC mě naučila dívat se na svět jinak. Nejsem zrovna žádný umělec, ale BBC umí ty věci podat tak zajímavě, že u toho to skoro řvu radostí, jak mě to inspiruje. Minulý rok jsem podlehl několika lákavým ukázkám z pořadu - A History of Art in Three Colours. Viděl jsem všechny tři díly GOLD, BLUE, WHITE. A musím říct, že ta zkušenost byla life changing. Proč? Protože se od té doby dívám na svět úplně jinýma očima. A příroda jako by mi přesně tyhle tři barvy stavěla do cesty. Pamatuju si, že GOLD je, jak Egypťané věřili slzy slunečního boha. Modrá je všude okolo nás, ale vždy tak nějak "out of reach". Bílá pak není tak čístá, jak si ji představujeme.

16.4.2013 v 10:00 | Karma: 10,11 | Přečteno: 362x | Kultura
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 24403x
Bylo nebylo. Nebo vlastně bylo. Jednou jsem začal psát. Pak jsem se do toho zažral, ale pak mě to přestalo bavit. Publikoval jsem všechno možný. Teď vlastně je úplně jedno, co sem napíšu. Jelikož ten, kdo mě zná, ten už ví, že ode mě jdou čekat různý věci. Ale stejně si to píšu hlavně asi tak nějak sám pro sebe. 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy